Ludmilla Balfour – Årets kunstner 2021

Århus Rådhus Kunstforening har udnævnt den dansk-skotsk-franske kunstner Ludmilla Balfour til at være årets kunstner 2021.

Ludmilla Balfour er født i London i 1952. Hendes mor var skotte, og hendes far var den kendte danske grafiker Lars Bo.
Ludmilla er opvokset i Frankrig. Hun bor i Paris, og betragter sig selv for at være fransk.

Fantasi er et af kodeordene for Ludmillas værker. Der er masser af eventyr og magi i hendes billeder. Der er virkelig noget at gå på opdagelse i. Begreber bliver vendt på hovedet, galskab og erotik lurer overalt, dyr bliver til mennesker og omvendt.

Ludmilla Balfour illustrerer også bøger. Fx Alice i Eventyrland som hun har illustreret for et japansk forlag.

Vi håber, at Ludmilla har mulighed for at komme til Danmark og deltage i kunstforeningens fernisering lørdag den 24. september 2022.

“Entre deux mers”, olie på træ 30×40 cm
“Katzenklavier”, grafik 30×40 cm
“Ciboulette” olie på træ 30×30 cm
 “Le Hommard”, grafik 50×35 cm