Mormor – Årets kunstner 2022

Kristian Bruun Djurhuus aka “Mormor”

Århus Rådhus Kunstforening har udnævnt ”Mormor” med det borgerlige navn Kristian Bruun Djurhuus til at være årets kunstner 2022.

Mormor er kendt for en lang række projekter og store udsmykninger både i Danmark og i udlandet.

Mormor har færdiggjort udsmykningen af 16 togvogne for Odense Letbane, totaludsmykningen af det nye Bjarke Ingels hus i Amsterdam kaldet SLUISHUIS, store vægmalerier for tech-virksomheden Unity samt færdiggørelsen af et stort vægmaleri i den nye sportshal i den norske by Gol.

Mere lokalt i Aarhus kan Mormors værker opleves i Bjarke Ingels bygning AARhus, hos Brille Galleriet, på Cafe Casablanca, Biografen Øst For Paradis og mange andre steder rundtom i vores by.

Kunstneren har gennem årene arbejdet med en lang række store virksomheder, offentlige instanser, organisationer og private aktører.

Mormors atelier hedder HOLLYWOOD og ligger i Højbjerg.

Her arbejder kunstneren når han ikke er på farten.

Find Mormor her: www.mormorandme.com
Se også: Østjysk kunstner hitter i udlandet | TV2 ØSTJYLLAND (tv2ostjylland.dk)

Permanent link til denne artikel: http://aarhusraadhuskunstforening.dk/wordpress/?p=2259